Proč jsou elektrokola se středovým pohonem více v oblibě

Těžiště – Pro každého cyklistu je těžiště klíčovým momentem při jízdě. Velice rychle poznáte rozdíl mezi jízdou s batohem na zádech anebo s cyklobrašnami umístěnými podél zadního kola, nebo dokonce v přední části před osou řídítek. Je sice pravda, že batoh na zádech je nepohodlný, není příliš vzdušný, záda se potí a máte tendenci se hrbit jako kočka, ovšem pohyb je obratnější, lépe se zatáčí a vyrovnávají terénní nerovnosti. Jakmile táhnete brašny za sebou, je to jako jízda s přívěsným vozíkem.

středový pohon

Této vlastnosti využívají i motory se středovým pohonem elektrokol. Největší hmotnost (motor) z celého soustrojí je soustředěna ve středovém uložení a zároveň tu dochází k přímému záběru ze síly vyvinuté pedály jezdce. Tím je celý proces více efektivní a proto je také možné nabízet v těchto výrobcích vyšší točivý moment.

Vysoký točivý moment – ten je jednou z hlavních předností a důvodem, proč jsou tyto typy elektrokol oblíbené. Vyhláška totiž nařizuje omezit motorový výkon hodnotou 250 W a tím jsou výrobci svázáni. Čím vyšší pak točivý moment je, tím silnějšího pomocníka máte k dispozici.

Rychlost jízdy – stačí přehodit na nejtěžší převodový stupeň (nejmenší kolečko vzadu) a středový motor vám vypomůže o to více. Výsledkem je poměrně rychlá jízda, buďte však bdělí a dodržujte pravidla silničního provozu, zvláště na silnici mezi automobily.

technologie

Úspora baterie – při jízdě na rovině se vyplatí přehodit na lehčí převod a jet pomaleji, motor je sofistikovaný a pozná, že nemusí jezdci tolik pomáhat. Omezí výkon na minimum a zároveň prodlužujete interval dobíjení akumulátoru.

Zvyšování síly motoruelektrokola se středovým pohonem vynikají ještě jednou zajímavou vlastností, a sice mají k dispozici vzhledem ke své konstrukci pohonu ve středovém uložení snímače tahu a pnutí řetězu. Ty mohou velmi pružně reagovat plynulým přidáváním výkonu a zároveň se tím šetří bateriový zdroj.

4.4
05